افزایش فروش,ترفند فروش,ارزان فروش,قوانین فروش,هدیه فروش,همکاری در فروش

افزایش فروش,ترفند فروش,ارزان فروش,قوانین فروش,هدیه فروش,همکاری در فروش >
شنبه 23 تیر 1403

چهار روش افزايش فروش

چهار روش افزايش فروش

چهار روش افزایش فروش

اگر مى خواهيد فروشتان افزايش يابد، بايد همواره بدنبال راه هايى جديد براى بازاريابى و فروش باشيد. بعضى از اين روشها در دراز مدت باعث افزايش فروش مى شوند.

اگر کسب و کارى را شروع کرده ايد و مشتريانى داريد، بنابرين فروش شما قابل افزايش است. نکته مهم آن است که از روشهاى مناسب براى افزايش فروش استفاده کنيد. بعضى از اين روشها بلافاصله فروش را افزايش مى دهند. در ادامه به چهار روش اشاره مى کنيم که باعث افزايش سريع فروش مى شوند...

۱-چيزى با ارزش به مشتريان بدهيد که براى شما هزينه زيادى نداشته باشد.

شما مى توانيد براى محصولات خود يک جايزه در نظر بگيريد و براى مدتى محدود به تمام کسانى که از شما خريد مى کنند آن جايزه را نيز ارائه کنيد. جايزه مى تواند يک کتاب الکترونيکى کوتاه بصورت PDF باشد که پس از هر خريد، به آدرس ايميل مشترى فرستاده شود. مثلا اگر مخلوط کن مى فروشيد مى توانيد راهنمايى تهيه کنيد و طرز تهيه چندين نوشيدنى ميوه را که با مخلوط کن قابل تهيه است براى مشترى ارسال کنيد. اينکار براى شما هزينه چندانى ندارد و باعث افزايش فروش خواهد شد. اگر محصولاتى را مى فروشيد که کار با آنها خيلى ساده نيست ، مى توانيد طرز استفاده از وسيله را توضيح داده و آنرا بصورت صوتى ذخيره کنيد. سپس راهنماى صوتى را بر روى سى دى به مشتريان بدهيد. مطمئن باشيد مشتريان براى افراد ديگر نيز، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد.

نکته مهم آن است که به مشتريان يادآورى کنيد که شرط تعلق جايزه به آنها آن است که خريد آنها تا قبل از تاريخ مشخصى انجام پذيرد. بدين ترتيب فروش شما بلافاصله افزايش خواهد يافت.

 

۲- به مشتريان غيرفعال بفروشيد.

در هر کسب و کار، مشتريانى وجود دارند که ديگر خريد نمى کنند. طبق نظرسنجى که در آمريکا صورت گرفته ، مهمترين دليل آن قطع ارتباط بين فروشنده و مشترى مى باشد. پس در ارتباط بودن با مشتريان، کليدى مهم براى فروش بيشتر است. فهرستى از مشتريان غيرفعال تهيه کنيد و سپس براى آنها يک کارت پستى بفرستيد و به آنها يادآورى کنيد که براى شما با ارزش هستند. همچنين مى توانيد يک فروش ويژه براى آنها در نظر بگيريد تا دوباره به مشتريان فعال شما بپيوندند. راه ديگر آن است که با آنها تماس بگيريد تا محصولات جديد را به آنها معرفى کنيد. هميشه بخاطر داشته باشيد که فروش به مشتريانى که حداقل يکبار از شما خريد کرده اند بسيار آسانتر از فروش به مشتريان جديد است. بنابرين هميشه با مشتريان ارتباط داشته باشيد و حتى اگر آنها براى مدتى از شما خريد نمى کنند، باز با آنها تماس گرفته و ارتباط خود را با آنها حفظ کنيد.

 

۳-هيچگاه تخفيف ندهيد!

تخفيف يکى از هزينه هاى پنهان هر کسب و کارى است که در غالب موارد به آن اهميت داده نمى شود. بجاى دادن تخفيف ، کالايى را معادل مقدار تخفيف به مشترى هديه بدهيد. مثلا اگر کالايى را ده هزار تومان مى فروشيد و مشترى تقاضاى تخفيف مى کند، به او يک کالاى هزار تومانى جايزه دهيد. با اينکار بجاى يک کالا دو کالا فروخته ايد و نکته مهم ديگر آن است که کالاى هزار تومانى براى شما هزينه اى کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفيف گرفتن خيلى زود به فراموشى سپرده مى شود، ولى هديه تا مدتها در ذهن مشترى مى ماند و بهانه اى براى تعريف اين موضوع به ديگران مى شود. بنابرين به تخفيف بعنوان هزينه و ضررى جدى براى کسب و کارتان نگاه کنيد.

 

۴- هنگامى که مشترى محصولى را ميخرد ، محصولى ديگر نيز به او پيشنهاد کنيد.

يکى از يافته هاى جالب من در زمينه بازاريابى ، مشاهده حالتى بنام "حالت خريد" است. مشترى معمولا در ابتدا در حالت دفاعى است، سئوالات زيادى مى پرسد، از محصول ايراد مى گيرد و وقتى بلاخره قانع شد که محصولى را بخرد، وارد "حالت خريد" شده است. در اين زمان خيلى راحت مى توان محصولات ديگرى به او فروخت. همين موضوع باعث مى شود که وقتى شخصى يک دوربين عکاسى خريد، بتوان به او يک کيف، باترى اضافى و سه پايه و ... فروخت. مشترى براى خريد محصولات بعدى مقاومت نمى کند و وسواس زيادى نشان نمى دهد. بنابرين هرگاه مشترى کالايى را سفارش داد، کالاهاى مرتبط ديگرى را به او توصيه کنيد. هيچگاه پيشداورى نکنيد که چون مشترى در خريد اول مقاومت زيادى نشان داده، پس کالاى ديگرى را نخواهد خريد.

پُرفروش باشید

صادق مختاری | مشاور رسانه‌ای


مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



کد امنیتی رفرش
آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 82
    کل نظرات کل نظرات : 24
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 29

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 42
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 36
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 30
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 29
    بازدید هفته بازدید هفته : 248
    بازدید ماه بازدید ماه : 614
    بازدید سال بازدید سال : 37,074
    بازدید کلی بازدید کلی : 326,559

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.99.23
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : شنبه 23 تیر 1403

    کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به آقای بازاریاب بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف