ایمیل مارکتینگ,ایمیل انبوه,ایمیل گسترده,تبلیغات ایمیل,بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ,ایمیل انبوه,ایمیل گسترده,تبلیغات ایمیل,بازاریابی ایمیلی >
شنبه 23 تیر 1403

بازاريابی از طريق ارسال ايميل

بازاريابی از طريق ارسال ايميل

بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه انجام می شود؟

بازاريابى از طريق ارسال ايميل، روش موثرى است كه اگر به شكل مناسبى انجام شود، می تواند به توسعه يک كسب و كار و فروش بيشتر كمک كند.

امروزه اين ايميل‌ها كه در واقع پيام‌هاى فروش هستند به خوبى توانسته‌اند جايگاه خودشان را در دنياى بازاريابى و تبليغات باز كنند. عوامل بسيارى در موفقيت اين پيام دخالت دارند كه شايد بتوان گفت محتوا و تركيب نگارش پيام مهم‌ترين آنهاست. كسب و كارهاى كوچک و بزرگ متعددى هستند كه اين ايميل‌ها سنگ بناى پروژه و طرح بازاريابى آنها را مى ‌سازند. در واقع مى ‌توان اين طور گفت كه اين نامه‌هاى الكترونيكى، آگهى ‌هاى تبليغاتى شركت هستند كه مى ‌توانند خوانندگان آن‌ها را به خريدار تبديل كنند يا اين كه طورى ظاهر شوند كه صاحب ايميل بدون باز كردن، آنها را پاک كند.

در کشور ما هنوز این نوع تبلیغات اشاعه زیادی پیدا نکرده است و این فرصت مناسبی است برای کسانی که تمایل ورود به این عرصه را دارند.... 

چند توصيه مهم برای انجام موفقيت‌آميز يک طرح بازاريابى ايميلى:

- سعى كنيد همواره بر خواسته‌ها، آرزوها، نيازها، روياها و مشكلات مخاطبانتان تمركز داشته باشيد. كلمه «شما»، لغت مهمى است كه به دريافت‌كننده ايميل مى ‌رساند نگارنده اين پيام از نيازها و خواسته‌هاى او خبر دارد. قبل از اين كه نامه را بنويسيد، خودتان را جاى گيرنده آن ايميل بگذاريد. مسئله مهم مورد توجه در اين نوع بازاريابى اينست كه وقتى كسى هر ايميلى را باز مى ‌كند، بلافاصله از خودش مى ‌پرسد كه : «خب ببينم در اين نامه برايم چه نوشته‌اند؟» او منتظر است كه نامه براى «او» چيزى داشته باشد، پس دقت كنيد و مرتب كلمه «شما» را به كار برده و او را مخاطب قرار دهيد .

- زمانى كه فروشنده و بازاريابى ، اين چنين نامه‌هاى فروشى می نويسد و براى مشتريان احتمالى ايميل می كند، در حقيقت با يک آدم معين و مشخص صحبت می كند. اين كلمات در واقع منعكس كننده شخصيت نويسنده و ميزان توجه او به نيازهاى مشتريان و مهارت و حرفه‌اى بودنش هستند. در ضمن مشتريان از لابه‌لاى اين لغات الكترونيكى در خواهند يافت كه آيا اين فروشنده براى آنها ارزش و احترام قائل است و می خواهد نيازهايشان را برآورده سازد يا اين كه فقط می خواهد از طريق آنها پول در بياورد. احساسى كه پيام‌هاى الكترونيكى به خواننده می دهند، بسيار مهم است. پس در اين باره دقت كنید.

- فراموش نشود كه منافع و امكاناتى كه يک محصول يا خدمات براى خريدار فراهم می كند، عامل موفقيت فروش است. ويژگى ‌ها و مشخصات كالا يا خدمات در يک سو قرار می گيرند و آن چه كه براى مشترى فراهم ميآورند در سويى ديگر. خواننده يک پيام فروش مشتاق است كه از مزاياى اين كالا يا خدمات آگاه شود و بداند كه آيا می تواند مشكلش را حل كند و بارى از روى دوشش بردارد يا نه. به عبارتى يک بازارياب موفق در خط به خط پيام‌هاى الكترونيكى تبليغاتش از فوايد، فوايد و فوايد كالايش حرف میزند. شما هم آنقدر از اين ويژگى ‌هاى مثبت سخن بگوييد كه او ديگر نتواند مقاومت كند؛ گوشى تلفن را بردارد و به شركت شما تلفن بزند، همان لحظه برايتان ايميل بزند يا خودش به دفتر كار و فروشگاهتان بيايد.

- هرگز ارزش جمله اول را از ياد نبريد. بعد از يک تيتر جذاب و جالب توجه، اين اولين جمله پيام تبلیغاتى است كه تعيين می كند آيا خواننده به سراغ جمله دوم ميرود و مطالعه پيام را ادامه ميدهد يا خير. هر جمله نيز به نوبه خود اهميت دارد چرا كه جذابيت و مناسب بودن هر يک می تواند، خواندن عبارات بعدى را تضمين كند. هر كلمه و هر عبارت ميبايست جورى انتخاب شوند كه امكان فروش و موفقيت پيام را بيشتر كنند.

- خواننده پيام فروش خواهان اطلاعات مفيد، دقيق، شفاف و گوياست. وقتى كه می گوييد كالايتان بهترين كيفيت را دارد و درجه يک است، منظورتان چيست؟ آيا می خواهيد بگوييد كه اصلا خراب نمی شود؟ تعميراتش رايگان است؟ بدانيد كه مشترى احتمالى هم مثل شما نمی خواهد ضرر كند و بابت كالايى بى كيفيت و نامرغوب پول بپردازد. پس به نيازش توجه كنيد.

- فروشنده و بازارياب در يک پيام فروش الكترونيكى در حال گفتگو با خواننده پيام است. يک گفتگوى فروش موفق، با لحنی دوستانه و به دور از قيد و بندهاى گفتگوهاى نامه‌اى رسمى انجام می گيرد. البته منظور از يک گفتگوى دوستانه و غيررسمى به كارگيرى جملات بى ‌ادبانه نيست. در اصل اين پيام‌ها، پيام‌هاى فروش هستند. پس تصور كنيد كه با مراجعى كه خريدار احتمالى است، رودررو نشسته‌ايد و سعى داريد با صحبتى دوستانه او را به خريد متقاعد نماييد.

- زمانى كه در حال نوشتن ايميل هستيد، گاه به گاه از خودتان بپرسيد كه «اگر كسى مقابل من نشسته بود و سعى می كرد با همين جملات مرا متقاعد به خريد همين كالا بكند، آيا من از او خريد می كردم؟» با صداقت به اين پرسش جواب دهيد .

- در جملاتتان از افعال مجهول استفاده نكنيد. افعال معلوم و با فاعل «ما» نشان ميدهند كه شركت و كسب و كارى كه پيام فرستاده، فعال و پوياست. مثلا اين طور نگوييد كه به محض اين كه سفارشتان دريافت شود، كالاى مورد نظرتان ارسال خواهد شد. در عوض بنويسيد. «به محض اين كه سفارشتان را دريافت كنيم، كالاى مورد نظر را برايتان ارسال خواهيم كرد.» اين افعال معلوم كه فاعلشان شما هستيد، نشان ميدهد كه صاحب و كارمندان اين كسب و كار در عرصه كاريشان فعال هستند. در اين حالت صحبت از «افراد» است نه يک «شركت» كه احساس خوشايندى به مشترى بالقوه ميدهد .

- مراقب باشيد كه متن پيامتان يكنواخت و خسته‌كننده نشود. هر پاراگراف نبايد بيش از پنج خط باشد. درشت كردن حروف، علامت تعجب و سوال و خط كشيدن زير كلماتى كه مهم هستند، هم توجه خواننده را جلب می كند و هم متن را جالب‌تر و متنوع‌تر كرده از خطر يكنواختى نجات ميدهد و دقت كنيد كه بيش از اندازه اين روش‌ها را به كار نگيريد چرا كه وقتى بر همه چيز تاكيد كنيد، در واقع بر هيچ چيز تاكيد نكرده‌ايد.

- حتما، حتما و حتما متن خود را پاراگراف بندى كنيد. يک نوشته طولانى و پشت سرهم به خواننده استراحت نميدهد و او را خسته و ناراحت می كند. به علاوه نقطه‌گذاريهاى صحيح و ديكته درست كلمات را هم از ياد نبريد. فهم و خواندن جملات طولانى و پر از علامت‌هاى مكث، براى خواننده دشوارست ومثل يک پاراگراف طولانى به نظر ميآيد. اين يک نامه تبليغاتى است كه براى فروش كالاى شما ارسال مى شود و اگر بخواهد موفق عمل كند، اول بايد خوانده شود! رعايت نكردن نكات بالا امكان تا به آخر خوانده شدن پيام الكترونيكى شما را كاهش ميدهد.

- پس از اين كه جملاتتان را روى كاغذ آورديد، پيش از ايميل كردن آنها، از دوست يا همكارى بخواهيد كه آن را بخواند و نظرش را بگويد. اگر او گفت: «واقعا» با مهارت و تيزهوشى نوشته شده، تو واقعا خوب می نويسى، كاغذ را دور بريزيد و دوباره از ابتدا شروع كنيد ولى اگر گفت: «ببينم به نظر كالاى خيلى خوبى ميآيد! چطور می توانم يكى از آن «بخرم؟» بدانيد كه كارتان را درست انجام داده‌ايد.

- تجربه‌ نشان داده كه وقتى مردم نامه‌اى را باز می كنند، اول پيوست آن را می خوانند. پيوست پيام‌هاى فروش هم چنين خاصيتى دارد. پس حتما براى ايميل تبليغاتى خود پيوست بگذاريد و هم اين كه جالب توجه‌ترين و مهم‌ترين فايده خريد اين كالا يا خدمات را در آن بگنجانيد. شايد بتوان گفت كه جملات و محتويات يک پيوست، "خط اول" ديگرى در پيام الكترونيكى فروش هستند .

- به مشترى احتمالى بگوييد كه براى خريد بايد چه كار كند. البته يک جمله كوتاه و امرى پاسخگو نخواهد بود. اين صحبت هم بايد دوستانه و با فعل دوم شخص مفرد نوشته شود. از همه مهمتر اين كه غيرمستقيم بايد به خواننده امر كند و اين يعنى همان تشويق او به خريد مثلا شما می گوييد: خب همين حالا دست به كار شو و با کلیک بر روی دکمه خرید پستی، فرم خرید را تکمیل کن تا فردا یا چند روز دیگر مامور پست سفارش را درب منزل به شما تحویل دهد. لازم نیست نگران واریز پول و ایستادن در صف بانک باشی چون مامور پست بعد از تحویل کالا، وجه آن را از شما دریافت می کند. به همین سادگی.

هرگز درباره كوتاهى و بلندى متن پيامتان نگران نباشيد. اگر پيامى خسته كننده، پيچيده، تكرارى و پر از لغت من بوده به احساس و نياز خواننده و مشترى توجهى نكرده باشد، مورد توجه قرار نمی گيرد. حالا هر قدر هم كه مختصر باشد. تمامى نكات مفيد و جذاب و مورد علاقه‌ مشتريان احتمالى را در پيامتان ذكر كنيد. البته لازمست كه همين مطالب جالب را به شيوه‌اى حرفه‌اى و مناسب بنويسيد كه خواننده احساس خستگى نكند و تا پايان نوشته‌هايتان را بخواند.

نكاتى كه گفته شد، اصول ثابت شده‌اى هستند كه تاثير مثبت آنها در موفقيت بازاريابى ايميلى بر همه متصديان فروش و بازاريابان واضح است. اگر هنوز اين ايميل‌هاى فروش را ارسال نكرده‌ايد و قصد داريد به اين عرصه از بازاريابى وارد شويد، رعايت اين نكات كمكتان خواهد كرد. اگر هم در اين نوع بازاريابى فعاليت داريد ولى آن‌طور كه می خواهيد نتيجه نگرفته‌ايد، بازبينى استراتژى ‌هايتان و مقايسه‌شان با توصيه های بالا، مفيد خواهد بود. با ما در تماس باشيد تا با هم مشاوره كنيم و تفكرات و اهداف ارزشمند شما را به واقعيت تبديل كنيم.

ارسال ایمیل تبلیغاتی به بانک ایمیل مخاطبین دقیق و هدفمند شما، یکی از تخصصی ترین خدماتی است که در مجموعه تبلیغاتی آقای بازاریاب به خوبی و با تضمین دریافت نتیجه مثبت برای شما انجام می شود.

برای مشاهده بانک ایمیل تمامی استان ها و کسب و کارها، بانک ایمیل دانشجویان، پزشکان، مهندسان و... کافیست به پنل خدماتی آقای بازاریاب مراجعه کنید و با تنظیم چند گزینه، در کمتر از چند دقیقه، به مخاطبین دلخواه خود ایمیل ارسال کنید، همچنین می توانید انجام این کار را به صورت کاملا رایگان بر عهده کارشناسان مجموعه آقای بازاریاب بسپارید و از نتیجه تبلیغات ایمیلی خود لذت ببرید‌

اگر هنوز سوالی باقیست، کافیست با ما در ارتباط باشید، تیم پشتیبانی در تمام ساعات روز و تا دریافت نتیجه دلخواه، شما را همراهی خواهد کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، در کانال تلگرام آقای بازاریاب (mrbazaryab) نیز با ما همراه باشید.

کانال تلگرام آقای بازاریاب


مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



کد امنیتی رفرش
آمار

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 82
    کل نظرات کل نظرات : 24
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 29

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 26
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 36
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 20
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 29
    بازدید هفته بازدید هفته : 232
    بازدید ماه بازدید ماه : 598
    بازدید سال بازدید سال : 37,058
    بازدید کلی بازدید کلی : 326,543

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.218.121.9
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : شنبه 23 تیر 1403

    کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به آقای بازاریاب بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف